lørdag 7. desember 2013

Førjuls sysler

Da har jeg laget årets første pepperkakebrød,
og det smakte så godt at det snart ikke er mer igjen.


Ekstra godt med smør og det gode appelsinsyltetøyet jeg laget for ikke så lenge siden.
Kan tenke meg at det også ville smakt godt med geitost,
men det får jeg ikke her hvor jeg bor.

Er noen interessert i oppskriften så kan du finne den her
og kan virkelig anbefales.


Jeg har fått en ny app på telefonen min, og det gjør at det ganske mye
kjekkere å gå tur. Ser jo rett og slett resultater og konkurerer litt med meg selv
om å gå litt lenger denne gangen enn sist.
Denne formiddagen gikk vi ganske langt, men vœret her var helt 
nydelig mens det stormet på det verste hjemme i Norge.
At vi fikk en liten pause med et glass god hvitvin og en tapas
før vi gikk hjem gjorde det også mye lettere.

Etterpå var det en god lang dusj, 
og klar til kvelden pizza og en god start på helgen.

2 kommentarer:

Jorun sa...

Da er jeg heldig for her får jeg kjøpt geitost! En engelsk butikk som selger matvarer fra mange land har geitost og rekeost på tube... Ellers er det mest svensk mat.

Nina sa...

Oi! Pepperkakebrød med hjemmelaget appelsinmarmelade høres spennende ut! Ønkser deg en riktig god jul og hjertelig takk for koselige kommentarer på bloggen min! Klem, Nina