tirsdag 22. februar 2011

Hundre år !

Ja, i dag kunne min mor som døde for mange år siden ha fylt 100 år.

Litt rart å tenke på, for det forteller bare hvor gammel
jeg har blitt etterhvert.

Hun var en god mor, mormor og svigermor for oss alle.
Selv om vi bodde en annen plass i verden, 
var hun verdens beste mormor for mine unger
og var ofte på besøk.
Hun var den type mormor
som både sang og leste for ungene mine hver kveld de var sammen.

De har verdens beste minner om henne.



Dette fotoet er tatt den dagen jeg fikk mitt første barn
og hun var på besøk på sykehuset.

Sender henne ofte mange gode tanker
og føler og tror hun er med oss i våre daglige gjøremål
og gleder seg over hvor godt vi alle har det.

Mitt mål akkurat nå er å kunne bli
en like god mormor.
Jeg kommer ikke til å bo i samme by som mitt lille barnebarn,
men vil gjøre mitt ytterste for å vœre tilstede mens vi er sammen.
Gleder meg til kosestunder og godnatt lesing
enten her eller i Stavanger.

2 kommentarer:

urbankid sa...

Denne posten fikk meg til å smile fra øre til øre!

Helt enig i alt du skriver og jeg tenker også mange ganger på henne. Helst når jeg trenger hjelp med noe ;)

isabel sa...

Nå kan du jo nesten ha godnatt lesing så ofte du kan takket være teknologien ;) Skype er en kjekke ting å ha!!

Tenker masse på mormor, og selv om hun var laangt vekke satt vi ekstra pris på de gode stundene vi fikk sammen og hvordan vi faktisk komuniserte sammen uten snakke samme språk ;)