fredag 25. februar 2011

Fredag



Vi har nettopp kommet inn dørene
etter et par dager på sykehus.

Home sweet home .....

Så godt å komme hjem til sine egne ting,
og ikke minst til sin egen seng.

Min bedre halvdel har hatt en operasjon
som heldigvis har gått bra,
og nå har jeg truet han inn i sengen sin 
til en liten siesta.

Sånne ting som dette tar virkelig på,
både psykisk og fysisk.

Det var et fint sykehus der jeg også kunne overnatte
på en sovesofa ..... 
men det ble ikke rare sovingen med sykepleier som tok
godt vare på den nyopererte med hyppige besøk
sånn ca. hver andre time.
Strålende blide sykepleiere som lurte på om alt var bra
og forsvant igjen nokså raskt.
Men det var jo nok til at vi våknet og ikke fikk sove igjen på en stund.

Legen som opererte viste seg også å vœre veldig oppmerksom
kom opp på rommet etter operasjonen om kvelden i ti tiden,
og om morgenen før klokken var åtte 
var han der igjen for å se til at alt gikk som forventet.

Så gjett om hvem som skal legge seg tidlig i kveld
og sove helt til jeg våkner av meg selv.


2 kommentarer:

Sylvia sa...

Man sover best i sin egen seng. Selv om de tar godt vare på deg på et sykehus.
Jeg husker godt en gang sønnen var 1-2 år og innlagt på sykehus. Jeg måtte ligge på en madrass på gulvet, foran en ventilasjonsluke som blåste kald luft. Jeg fikk influensa om natten, sønnen skrek, og ville ikke sove. Du kan tro jeg synes det var forferdelig!!!
God bedring til pasienten, og en herlig fredag til dere begge.

Kristine sa...

Kos dere hjemme og riktig god bedring til pasienten :)