søndag 27. februar 2011

Bryllupsdag

I dag kan vi feire at vi har vœrt gift i
35 år


Det blir ikke noen sœrlig feiring,
for det er ikke lett med en nyoperert mann på diett.
Men en liten markering skal vi nok ha,
og vi er begge enig om at vi er heldige som fant hverandre.

Det var nok ikke var mange som trodde det var et ekteskap som skulle holde
den dagen da vi giftet oss.

Ikke lett med to helt forskjellige språk, tradisjoner, religioner
og alt som følger med det. 
Og jeg skal ikke legge skjul på at det har ikke alltid vœrt like lett, 
men i dag har vi det godt og jeg ville ikke ha byttet med noen.


2 kommentarer:

Mira sa...

Gratulerer så mye med bryllupsdagen!
Kos dere så godt dere kan!

Fin farge på strikketøyet under, jenta kommer til å bli søt i det antrekket.

Miraklem,

Jorun sa...

Gratulerer...på etterskudd. 35 år ja... vi har akkurat hatt bryllupsdag også, men har bare vært gift i 15 år. Vi traff hverandre nemlig i godt voksen alder.
Her har det aldri vært noe problem med hverken relgion (katolikker og protestanter er igrunn ikke så forskjellige) eller kultur... Heldigvis. Språket måtte jeg jo lære, men det gikk igrunn veldig raskt. Jeg savner aldri Norge engang, og reiser sjelden dit. "Hjemme", det er her det...
Jeg har eller aldri vært så "heldig" å ha nordmenn rundt meg, da det ikke er mange nordmenn på Mallorca, så jeg har måttet "nøye meg med" og bare omgås spanjoler fra første øyeblikk. Litt tøfft til å begynne med egentlig, men man venner seg til alt...

Håper ikke maken har hatt noen alvorlig operasjon!?
Du var jo heldig at det fantes en sovesofa du kunne overnatte på sykehuset. Da min datter var kreftsyk måtte jeg sove i månedsvis i en stol ved siden av sengen hennes!!