lørdag 27. oktober 2012

Tid til litt håndarbeide

Etter at vi kom hjem fra ferie - fikk jeg vondt i halsen og har holdt meg en del hjemme.
Derfor har jeg fått litt tid til håndarbeide, og har fått gjort ferdig en søt mørk blå jakke
til en liten gutt som skal komme til verden i løpet av november.
Den mangler framdeles knapper, en de kjøper vi en av dagen tenker jeg.


Har satt i gang en ny jakke til en liten prinsesse som allerede er født,
og siden hun bor i Valencia går jeg ut i fra at det ikke haster med strikkejakker.
Men siden dette er jakke nummer tre i samme mønster går det ganske så raskt.


Her er mitt skjønne lille barnebarn i samme jakken i grått med lilla knapper.
Fotoet er tatt fra da jeg var på besøk i august, og vi var på besøk
i barnehagen. Hun har nå begynt i barnehagen og stortrives heldigvis.

Mønsteret til jakken har jeg fått av en av mine beste venninner og er veldig gammelt,
tror faktisk at jeg selv har strikket det til min eldste sønn som nå er godt over tredve år.
men jakken er like aktuell og veldig god i fasongen.
Går det ann å si at den vokser litt med ungen ?
Jakken passer iallefall mye lenger enn det som er oppgitt i mønsteret.



1 kommentar:

isabel sa...

vi er såååå fornøyde me jakken, og skal ønske oss ny når hun vokser ut av den andre ;)