tirsdag 23. oktober 2012

Så gikk turen videre

Og Sevilla var neste stopp, og en fantastisk opplevelse 
fra første øyeblikk


Det første som møtte oss var La Giralda
en katedral som opprinnelig var bygget som moské.
Her kan du lese mer om dette flotte kirkebygget



Vi kjørte med hest og kjerre gjennom denne flotte parken.
Den er 400.000 kvadratmeter stor, så vi fikk nok bare se deler av den,
selv om turen tok mer enn 45 minutter.
Parken var en gave fra prinsesse Maria Luisa til byen Sevilla i 1893.
og mesteparten av de flotte bygningene ble laget til verdensutstillingen i 1929.

Her kan du se flere foto.


1 kommentar:

Sylvia sa...

å...Sevilla. Dit skal jeg en gang. Har alltid ønsket å komme til denne byen.
Og parken har navnet til min Spanske tante, Maria Louisa, som jeg faktisk ligner litt på!
Jeg drømmer om å reise mer, elsker det, men fremover nå blir det jobbing, jobbing, jobbing.....Da hjelper det å ha vært mye på farten i år, slik at jeg har noe å gå på.
Kos dere videre på tur. klem