mandag 18. juni 2012

God mat i sommervarmen

I går var vi heldig og fikk en kjempeflott
ecologisk dyrket squash. Den var kjempestor og jeg 
satte i gang allerede i morges med å lage noe av den 
før den ble altfor moden

denne omeletten er så nystekt at du kan framdeles se saltet som jeg drysset over til slutt
og nå lukter det deilig her på kjøkkenet

Jeg hakket litt løk som jeg stekte gyldent i litt olivenolje
Skrelte og skar opp i små biter halve squashen
og stekte den sammen med løken.
Pisket sammen 5 egg 
Så rørte jeg sammen løken, squashen og eggen 
Dette stekes ved svak varme ca 5-8 min på hver side
og simsalabin - vår middag er ferdig.
Den skal servere sammen med en deilig salat
og et glass god lokal vin.

Bon apetit !

1 kommentar:

★ Heidi ★ sa...

Jeg er ogsaa veldig glad i denne varianten av den spanske omeletten:)
Dere har det godt og varmt naa, ikke sant?
Jeg snakket med svigers i Bnanyoles i gaar og de hadde 30 grader...
Nesten litt for varmt jo;)

Vi flytter nedover den 17.august!
Gleder oss stort!!