søndag 3. juni 2012

Fersken chutney

I dag har jeg laget 
fersken chutney


den smakte kjempegodt


og passer veldig godt til for eksempel grillmat 

Her er oppskriften

1 kg fersken
1 løk og 2 hvitløkskløfter
350 gram brunt sukker
6 dl eddik
1 dl olje
Litt muskatnøtt, 2 nellik og litt spisskummen

Løk og hvitløk hakkes og freses litt i en gryte med litt olje.
Fersken skrelles og hakkes i biter, som så legges sammen med løken.
Hell over eddik og krydder som skal småkoke i en times tid.

Så kan du sette en nydelig spiss på grillmaten eller andre retter etter smak.


1 kommentar:

Sylvia sa...

Heisann
Det er jammen godt med shutney til maten. Og særlig hvis den er hjemmelaget.
Jeg skrev et langt innlegg til deg om hvordan overføre skrift til skiltene du hadde laget. Og så ver jeg ikke innlogget, og alt forsvant igjen.
Er du fremdeleles uten skrift, og vil vite hvordan, må du bare sende meg en mail....:)
(jeg har jobbet som skiltmaker, jeg, vettu)