lørdag 19. mars 2011

Strikketeppe

Sist jeg var hjemme fikk jeg et par nøster
bomullsgarn som min søster hadde til overs
og jeg kan jo ikke bare la sånt fint garn med sånne fine farger ligge der,
så jeg startet på et lite strikketeppe.

La opp 3 masker og økte hver gang jeg startet på en pinne
helt til jeg hadde strikket opp nesten halvparten av garnet jeg hadde.

Deretter strikket jeg 2 masker sammen hver pinne jeg startet
til jeg bare hadde 3 masker igjen.

Så heklet jeg en kant rundt teppet for å avslutte og 
bruke opp alt garnet.

Ble ganske fint - og sikkert kjekt å ha når vi får besøk av 
en liten prinsesse litt senere i år.


og sånn ble teppet ferdig
ca 1 m x 1 m

1 kommentar:

★ Heidi ★ sa...

Saa fint det ble:)
Du er jammen flink da.
Det blir saa utrolig lite tid til kreative ting naa. Livet er saa annerledes og jobb og ettermiddager med barn suger energien ut av meg.
Men enn saa lenge har vi det fint. Men det var jammen fint i spania ogsaa...!

KLEM!