søndag 6. mars 2011

Midje mål .....



Leser i et ukeblad angående midjemål. 

Her står det svart på hvit;

Midjemål over 88 cm hos kvinner og 
102 cm hos menn blir
vanligvis klassifisert som bukfedme.

Men for kvinner kan et midjemål 
allerede ved 80-87 cm innebœre en risiko.

For menn anser man at et midjemål på 94-101 cm
gir forhøyede helserisikoer.

Er det noen der ute i bloggverden som kan litt mer om dette ?
Synes det er litt rart å generalisere på denne måten.
Og det sier jeg ikke bare fordi jeg godt kunne tenke meg å
ha et midjemål under 80 cm - men fordi jeg ikke riktig forstår det.

Midjemålet kan vel umulig vœre det samme for alle kvinner.

Ser på mine medborgere/medkvinner rundt meg her i Salou
som ofte ikke er mer enn 150 - 160 cm høye,
og synes det er naturlig at de har smalere midje 
enn en som er over 170 - 175 cm høy.
Tar jeg virkelig så feil.


1 kommentar:

Sylvia sa...

Heisann
Jeg vet ikke så mye om det, men en venninne, som har slanket seg, minst 10kg, sa at hun var fedmetykk innvendig, og det er mye mer farlig enn å være tykk utvendig. Altså bukfett.
Jeg har vært slank de siste 25 åra, men jeg har egentlig aldri hatt så tynn midje.
Så ser jeg på ferme damer med tykk rumpe og lår, men de har smal midje, smalere enn min.
Det betyr vel at alle er forskjellige, og må være fornøyd med den kroppen de har fått utdelt!!!