fredag 29. oktober 2010

På besøk hos en kinesiolog

Der hvor vi går å trener fikk vi en dag besøk av
Monica som er utdannet kinesiolog.
Hun fortalte oss hvordan hun kunne finne ute av 
hva kroppen vår kunne fortelle henne om hvordan vi hadde det
og finne en både fysisk og mental balanse.

Etter at flere av vennene mine hadde hatt time hos henne
syntes jeg dette hørtes spennende ut og bestemte meg for et besøk selv.

Selve undersøkelsen tok en hel time
og det var en nøye gjennomgang av hele kroppen
både fysisk og mentalt.

All medisin som blir brukt i behandlingen
er urtemedisiner.

Ikke så lenge siden jeg hadde full undersøkelse hos en 
allmennpraktisere lege, og viste derfor 
at jeg ikke hadde noe alvorlig som kunne oppdages.

Det var en spennende time,
og jeg må si at det overrasket meg at hun kunne "lese" kroppen min
uten blodprøver og andre tester.
Alt hun fant stemte med det jeg egentlig viste fra før,
 og jeg gikk derfra med en følelse av
at hun hadde brukt tiden godt, og konsentrert seg om bare meg.

Fikk en liste over mat jeg burde unngå
som for eksempel;
- hvit ris som bør erstates av upolert brun ris
- pasta - som bør erstates av pasta laget av grovt mel
 - hvit sukker - brunt sukker
- hvetemel - som bør erstates av mel av andre kornsorter- rosiner 
- mandler
og et par andre småting

Med andre ord, ingenting som var vanskelig å leve uten.
Alt dette viste jeg egentlig på forhånd 
for jeg kjenner godt at kroppen min 
ikke liker sœrlig godt disse produktene. 

Så har jeg prøvd dette også 
og det var rett og slett en spennende opplevelse.

En av de flotte fontene som finnes langs strandpromenaden her i Salou








2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei.Så spennende.Nydelig fontene.Ønsker deg en riktig fin helg.Klem fra Bodil.

Sylvia sa...

Kinesologi høres spennende ut. Jeg har kun vært hos en helhetsterapeut, og hun tipset meg om noen vitaminer jeg burde ta, når jeg nevnte jeg var en hissigpropp (he he) Måtte roe meg litt ned, vet du.....
Ellers leste jeg Stjernetegn i flere år, og gjetter noen ganger stjernetegnet til folk.
Min venninne er healer, og jeg synes alt som er "naturlig", er mye bdre enn medisin.
Ha en herlig helg!!! Klem