søndag 10. november 2013

Søndag er en flott dag

Søndager en en deilig dag, spesielt hvis du våkner med lyst til å lage syltetøy.

Riktignok startet jeg det hele i går
og jeg var travelt opptatt med å kutte alle ingrediensene i små biter
for de skulle ligge i vann natten over.

Men i dag var alt klart til å koke
og nå har jeg masse c-vitaminer samlet på glass.

Bruker aldri så mye sukker som det står i oppskriften
for appelsin skal jo vœre litt syrlig, synes jeg !


Så nå blir det en del toast med smak av deilige appelsiner framover.

Oppskriften som jeg har fått av en kusine finner du her,
og den er kjempe god og ganske enkel.



1 kommentar:

Sylvia sa...

Mmmmm....appelsin marmelader er noe av det beste jeg vet. Veldig godt på franske oster.....feks Brie.
Så flink du er.
Jeg har stått noen timer ute i kulden, på ridestevne.. Nå varmer jeg kroppen tilbake med et varmt pledd og varm te.