onsdag 31. juli 2013

Gjenbruk

Har ryddet i skapet mitt,
og der fant jeg en del hjemmestrikka gensere som aldri blir brukt.

Litt dumt å bare kaste genserne som langt i fra var slitt,
så jeg bestemte meg for å rekke dem opp for å se 
hva jeg kunne bruke garnet til.

En blå genser i bomullsgarn
har nå blitt to små gensere.

Eneste ulempen med å strikke av opprekks garn er
at det blir en del løse tråder må festes,
og at strikkingen kan bli litt ujevn, men håper det går greit likevel.


En av genserne er kun i rettstrikk med en søt lomme på magen,
og den andre med en fin krage.

Håper to små blir glade for genserne
når det blir høst.

Elena måtte få en genser med lomme på, 
og det blir ikke nødvendig å merke denne til bruk i barnehagen.



4 kommentarer:

isabel sa...

Knall fine genser :) glede meg te elena ska ta ann i bruk :)

Sylvia sa...

Du er jammen en luring du, Eivor. Veldig smart å gjøre det du har gjort.

Anonym sa...

Kjempesmart, flott gjenbruk :)

Var det noen mariusgensere blant genserne du rekket opp?

siddisisalou sa...

Ikke vet jeg hvordan jeg skal svare en anonym kommentar, men jeg får prøve her. Det er et bomullsgarn jeg har strikket de to gensrene i, og ikke en Mariusgenser. Den tror jeg ikke jeg hadde rekket opp.