onsdag 11. januar 2012

Deilig å komme hjem til egen seng !


Godt å komme hjem igjen
etter et sykehusopphold.
Etter en lang tur var vi temmelig slitne da vi omsider kom hjem.
Vi fikk i oss litt mat - fikk ryddet litt i klœr som skulle vaskes
sett litt nyheter og så var det rett i seng.

Godt å få sove uten at noen vekket oss hver andre time,
men tror sannelig koppen min har stilt seg inn på den rytmen,
for nå våkner jeg av meg selv kl 2, kl 4, kl 6 og kl 8, ja, da står vi bare opp.

Det var godt å komme hjem til sitt eget -
og nå håper vi at neste legevisitt kan gi oss litt mer informasjon
om hvordan videre behandling skal vœre.
Vi - pasienten og jeg - er forberedt på alt.

Foreløpig benytter vi dagen som er fulle av solskinn fra knallblå himmel
til å gå turer - til å gjøre små œrend og til å finne tilbake til rytmen vår.

Jeg må nesten bremse pasienten som er kjempeglad for å vœre hjemme igjen,
og han har en obligatorisk liten sieste hver ettermiddag.
Da blir han beordret temmelig motvillig i seng,
men han får lov til å ta med seg avisen og da går det greit.



I går satte jeg en brød deig som jeg fant 
her på denne bloggen som jeg leser hver dag.



Laget den ikke av speltmel denne gangen,
og den ble ikke så lett og forme som den som vises på videoklippet.
Den ble for å si det mildt - veldig klissete og vanskelig å håndtere.


Men med en litt større bolle klarte jeg å dekke deigen
for etterheving


og synes selv at brødet ser veldig godt ut
godt bondebrød som vi skal ha sammen med middagen i dag


og nå håper det smaker like godt som jeg tror, 
og det er jeg sikker på at det gjør.




Ingen kommentarer: