lørdag 13. august 2011

En annen bok jeg også leser

Heter  Et glass melk takk
og er skrevet av Herbjorg Wassmo.


Denne boken har jeg fått låne av en venninne
og har egentlig veldig dårlig samvittighet for å ikke ha lest den ferdig.
Men denne boken er slett ikke lett lesing.
Det er en historie om overgrep, vold og misbruk.
En historie om en ung pike fra Litauen som får tilbud om en jobb i Stockholm
som er en stor drøm for en fattig ung pike.
Men drømmen hennes forvandles fort til et mareritt.

Dette er ikke en lettlest bok for å ta med seg på stranden, 
selv om det sikkert er en bok det er verdt å lese 
vil det sikkert ta litt tid å fordøye den.


1 kommentar:

Nina sa...

Hei! Denne boka har jeg lest, men det er lenge siden, husker det var en sterk bok. "spis, elsk,lev" er jeg ikke ferdig med, den er med frem&og tilbake til hytta hver helg:-) Har lest 2 gode bøker i ferien som jeg kan anbefale: Reisen hjem av Lori Landsens og Krystallslottet av Jeanette Walls. Disse BØR du lese, skal følge med om de kommer i pocket, så kan jeg sende til deg i tilfelle:-)