lørdag 23. juli 2011

Mormor


Alle vi kjenner her hvor vi bor
vet at vi er blitt besteforeldre.
Vi var så stolte at vi fortalte det glade budskap
så snart vi fikk en anledning


Derfor tar det oss ganske lang tid å bare ta oss en liten tur gjennom sentrum.
Absolutt alle spør hvordan det går med mor og barn,
hva tid de kommer på besøk og ikke minst
om jeg har med meg foto slik at de kan få se prinsessen.

Dette gjelder alle; på markedet der vi kjøper fisk,
der vi kjøper frukt og grønnsaker,
hos slakteren,
ja, til og med dagen før jeg skulle til tannlegen
og de ringte meg for å minne meg på timen,
ja, og for å be meg om å ta med foto slik at de kunne få se henne.

Ganske rørende, og unødvendig å si at jeg gleder meg 
til snart kunne få vise henne frem.

Vi gleder oss utrolig masse til å få besøk i slutten av august.
Vi har allerede kjøpt inn seng og sengtøy
badestamp, stelleplass og masse annet barnegreier 
som vi trenger med en baby i huset.

Nå gjenstår det bare å montere sengen,
henge opp en søt sengehimmling over sengen.

Men vi må gjøre alt dette litt etter litt
slik at det ikke skal virke så lenge til de kommer.

1 kommentar:

★ Heidi ★ sa...

Javisst er spanjoler engasjerte:) Jeg elsker det.
Nordmenn er langt ifra like der...

KLEM!