lørdag 26. juni 2010

Og så var St. Hans over


Vi har nydelig vœr for tiden og dagen går veldig fort
Men får jo litt tid til å lage  for eksempel grovt brød


Fikk tips av en bloggvenninne at de solgte en god brødblanding
på Lidl, og da var jeg ikke sen om en tur dit.

Brødet ser godt ut og lukter enda bedre, 
og så mye enklere enn jakten på diverse
kornsorter som er omtrent helt håpløs her.

Ingen som baker eget brød, iallefall ikke som jeg kjenner
og grove kornsorter er et ukjent begrep her.

Nå gjenstår det bare å prøve om brødet er like godt
som det ser ut som.


Ellers har jeg fått meg en nytt lite håndarbeide


Hadde egentlig bestemt meg for å ikke
brodere mer, synet er ikke hva det engang var,
men i og med det ikke er så lett å finne garn her jeg bor
så ble det jammen et lite broderi til.

3 kommentarer:

★ Heidi ★ sa...

Saa artig at du ville pröve da!
Ble det godt?
Jeg syns mine bare blir bedre og bedre. I begynnelsen hevet de ikke saa bra, men naa bruker jeg littegrann varmere vann og da hever de som bare det!
Ha en fin lördag:)

Anonym sa...

Hei.Det brødet så virkelig godt ut.Kjempe fint broderi du har begynt med.Skal bli kjekt å se ferdig.Ha en riktig fin Tirsdag.Klem fra Bodil.

Jorun sa...

Jeg bruker hvetemel, havregryn og kli. Det er det eneste som er å få tak i i matbutikkene her...
Men det er en helsekostbutikk i byen hvor jeg får tak i alle mulige grove kornsorter, men det blir jo ganske dyrt å kjøpe det der.
Om du har et bakeri i nærheten kan du bestille sammalt hvete og andre ting muligens. Det har jeg nemlig gjort før...