søndag 18. april 2010

Ny vri på en herlig breiflabbmiddag



Vi har hatt gode venner til middag denne helgen
og jeg lagt en rett som heter på spansk
RAPE ALANGOSTINADO

og som rett oversatt blir
BREIFLABB MED HUMMER/REKESMAK
og det var faktisk veldig godt
og ikke vanskelig å lage 

Til seks personer hadde jeg 3 breiflabbfileter
som jeg surret hver for seg
med litt sitron og som jeg strødde rød paprika pulver over
(ikke den sterke typen paprika)
og lot det ligge noen timer i denne marinaden


så ble ovnen forvarmet til 220 grader
og jeg stekte filetene i ca 15 minutter
.......
jeg passet på å fjerne all vœsken som kom
ca hvert 5 minutt


deretter skal filete bli kalde
før surringen fjernes


og deles i fingertykke stykker


Jeg laget alt ferdig dagen før
og det var en enkel prosess å dele dette opp
i stykke en halv time før gjestene kom.

Jeg beregnet 6 stykkker pr person
og serverte den sammen med salat og en saus som 
var en blanding av majones, litt ketchup, noen dråper tabasco,
sitron og litt brandy




1 kommentar:

Sylvia sa...

heisan
Det så jammen godt ut. Og fiskestykkene ser nesten ut som kjøtt. Jeg elsker fisk, og vil helst ha det når jeg går på restaurant. Mannen min er så flink til å lage god mat, og entrecoten hans her hjemme er bare nyyyydelig, derfor bestiller jeg aldri biff ute.
Til onsdag skal jeg ut og spise med jobben, 5 retters middag med tilhørende vin til. Gjett om jeg gleder meg?!!
Ha en fin dag!