mandag 11. mars 2013

Genser til gutt og et lite babyteppe

Nå har jeg begynt å gjøre meg ferdig med ting
og rydde litt opp på hobbyrommet mitt.

Vi skal ut på en lengre tur,
og mitt mål er å ikke ha for mye rot liggende når vi kommer tilbake igjen.

Så det første jeg gjorde ferdig var en
deilig varm strikke genser som jeg fant mønster til 
hos PICKLES. Der de alltid har masse kjekt å strikke
og mønsteren til denne genseren finner du her og den heter KJEKKASGENSER


Jeg brukte garn fra Drops som heter KARISMA 
for var godt og mykt og synes fargen var veldig fin.
Genseren skal lett kunne vaskes i maskin på ullvask. 
Og vaskes må den nok når den
skal brukes av en aktiv liten skjønnas på 3 år.

Har også masse stoff liggende som jeg har lyst å få brukt til noe.
Og inspirasjon til et lite babyteppe fant jeg her,
og det blir ikke siste tingen jeg lager av denne teknikken.
Mye klipping først, men etter å ha laget en del ruter ferdig,
var det veldig kjekt å kombinere farger.


Til å vœre den første tingen jeg lager i denne teknikken
må jeg si meg ganske fornøyd.

............

Nå er det fint og ryddig på rommet mitt, enn så lenge.
For nå skal jeg begynne å finne fram sommerklœr
til å bruke på turen vår - for vi skal helt til Argentina.

Har fått beskjed om at sommeren er over, og at det er høst der når vi kommer,
men tror nok at sommerklœr blir det riktige å ta med seg dit,
for høsten i Buenos Aires er nok som en god varm sommer i Norge
vil jeg tro.





1 kommentar:

Timotei sa...

Så fint det teppet ble og så artig at du fant inspirasjon hos meg! Genseren var også flott. Blir spennende med tur til Argentina!