søndag 24. februar 2013

Mama marmalade


Hey sister,
go sister,
soul sister
go sister ..........
baby - mama marmalade


Så ble det appelsin syltetøy/marmelade likevel heldigvis

Fikk en veldig god oppskrift av en kjœr kusine
og tenkte jeg skulle dele den med dere 



2 appelsiner
1 sitron
1 mango
1 pose tørkede aprikoser

Alt kuttes i små tynne biter og legges i vann natten over (ikke for mye vann
vare så vidt at det dekker). Kokes i det samme vannet i 1 time,
tilsett 1 kilo sukker og kok i ca en 1/2 time til.


som vanlig måtte jeg finne min egen vri,
og denne gangen var det å skifte vanlig sukker med brunt sukker.
Mango hadde jeg heller ikke i hus, så jeg brukte en ekstra appelsin.
Vet ikke om det brune sukkeret er så mye sundere, men synes ikke det er så søtt,
men det jeg ikke tenkte på var at syltetøyet ville bli mye mørkere,
men smaken ble veldig bra - og litt friskt, akkurat slik jeg ville ha det


Jammen ble det noen glass av syltetøyet
som jeg har delt med mine venner som også syntes det var veldig godt.
Så tusen takk for oppskriften som jeg helt sikkert kommer til å 
lage mer enn en gang.

1 kommentar:

Sylvia sa...

Mmmmmm...det smaker sikkert kjempegodt, Eivor.
Vi kjøpte alltid med oss aprikos og fersken syltetøy fra Spania, da vi var på besøk hos familien. Jeg likte det ikke så veldig godt, men det minnet alltid om Spania, så jeg spiste det fordet. Merkelige greier.....