onsdag 30. januar 2013

Ut på tur i det fine vœret

Vi er jammen heldige som har så fint vœr for tiden.
Ikke har vi det hverken kaldt eller sliter med glatte veier,
så her er det ingen unnskyldning for ikke å komme seg ut.

Mandag var en spennende dag for meg.
Det ble oppdaget for en stund siden at grunnen til at synet mitt ble dårligere
var grå stœr, og det i kombinasjon med nœrsynhet var ikke bra. 
Så etter å ha fått god informasjon fra øyenlegen som skulle operere meg,
om at både grå stœr og nœrsynhet kunne ordnes i en og samme operasjon,
bestemte jeg meg for å ta den  anbefalte operasjonen for å få fjernet denne grå stœren,
og endelig kunne slippe briller.
Operasjonen gikk over all forventning, og kan ikke si at det var noe mer
enn litt ubehagelig, og jeg var naturlignok litt spent på hvordan det ville gå.
Men nå kan jeg føle meg mye tryggere når neste øye skal opereres neste mandag.

Legen ba meg om å ta det rolig denne uken, så da blir det en uke uten trening,
som blir erstattet av flotte turer i det fine vœret uten briller.
Helt fantastisk, og nesten ikke til å tro etter 50 år med briller.

Gjett hvem som kommer til å gå berserk på solbrille innkjøp framover.






1 kommentar:

Sylvia sa...

Heisann Eivor
Godt nyttår til deg. Nå lover jeg å holde meg på loggen fremover, men det var godt med den lille pausen. Jeg fikk nemlig strikket en hel masse ;)
Sophia har grå stær, det fant vi ut før hun begynte på skolen. Hun har tilogmed hatt briller en stund, men nå hjelper ikke det lenger. Hun må nok også operere, men vente til hun er ferdig utvokst. Hun fyller 15 år neste uke, så det begynner vel kanskje å nerme seg nå....
Sønnen vår ARon, har hatt briller siden hn var 1.5 år. De siste vi kjøpte, var briller MED solbriller. Og det er helt topp. Han får fort migrene såfort den sterke vårsola kommer, men nå er det skjeldnere mellom hver gang.
Ha en fin kveld. Klem