torsdag 1. november 2012

Microbølgeovn

Har hatt en innebygget microbølgeovn på kjøkken
som jeg alltid har lurt på hva jeg skulle bruke til.

Her forleden dag så jeg at det var en liten pose 
med noen små søte poteter 
som skulle lages 10 min i microbølgeovn,
og tenkte - endelig noe fornuftig jeg kan bruke ovnen til.

Jeg satte i gang, og er i ettertid veldig glad jeg stod og så på
hva som skjedde der inne der posen snurret rundt.

For plutselig stod det flammer ut av ovnen.

Gjett om dette kunne gått riktig galt,
hvis vi ikke hadde vœrt der og fått slukket brannen.


Så nå har jeg et hull på kjøkken der ovnen tidligere stod.

Vet ikke riktig hva jeg skal gjøre med det.
Ny ovn ?
Et nytt skap, og på jakt etter en dør som kan passe inn ?
Eller bare dekke til ledningene som stikker ut,
og bruke åpningen til diverse fra kjøkken ?

Hva bruker du din microbølgeovn til ?
Trenger jeg en ny ovn ?


2 kommentarer:

Sylvia sa...

Heisann, dette var skumle greier. Godt du fulgte med. Var den gammel?
Vi har en eldgammel en (over 20 år) som brukes omtrent hver dag.
Kjempefin å tine frossenbakst med, hvis det ringer noen på døren. Sophia elsker å poppe popcorn med den, og vi varmer stadig middag med den, hvis det er en som ikke kom til tiden, da middagen var varm.
Jeg laget litt mat i den før, men bruker den mest ved siden av middagslagingen.
Det var vel ikke noe metall inni da du brukte den? Det kan nemlig slå gnister.....
Kjøp deg en ny, eller en lekker kaffemaskin, som maler bønner og gir deg en espresso i en fei. Det drømmer jeg om.

Jorun sa...

Huffda...
Det var vel antagelig olje i den pakken som ble overopphetet...
Her bruker vi mikrobølgeovnen hver dag. Jeg LAGER jo aldri mat i ovnen, men jeg varmer opp hundematen hver morgen, jeg tiner opp frosne matvarer, varmer opp rester av og til, og min mann varmer både melk og vann til te i ovnen hver dag.
Min er forresten gammel nå, så jeg trenger en ny...