tirsdag 27. juli 2010

Hvorfor finnes det så få naturlig blonde etter fylte 30 år ?



Sitter her i sommersolen
og leser en artikkel i et lommeleksikon
om hvorfor det finnes så få naturlig blonde etter fylte 30 år.

"Spesialistene" påstår at det fenomenet har sin naturlige årsak.

Det sies at det å bli "voksen" utvanner steriotyper 
og ikke minst er årsaken til hårfarge forandringen hormonforandringer.

Blondt hår viser et meget høyt østrogennivå påståes det i artikkelen.

Det å vœre blond er et tegn på fruktbarhet......
og det er noe som er utrolig tiltrekkende på menn....

En artikkel der det
 påstås at alle som er blonde etter fylte 30 år
er blonde med god hjelp av en frisør

Og håret blir mindre blondt etter å ha født det første barnet
og enda mørkere etter andre fødsel....

Og jeg må ikke glemme å fortelle at det til og med står svart på hvit
at unge kvinner som fikk et tilskudd av mannlige hormoner
mens de var gravide 
fikk bedre karakter enn de andre jentene

Hva synes dere om den artikkelen .......

1 kommentar:

Jorun sa...

Jeg sier bare en ting; Da er jeg fortsatt svært så "fruktbar" ennå...hi hi, og det til tross for mine 53 år og overgangsalder... Ja for blond er jeg, og har faktisk blitt blondere med årene. Og jeg "renner ikke akkurat ned dørene" i frisørsalonger heller, for det kan gå opptil 2 år mellom hvert besøk!
Det står ingenting om at blonde er dumme da? For den påstanden hører jeg ofte...
Aner jeg kanskje en aldri så liten "misunnelse" i denne artikkelen...? Det er jo ikke så mange naturlig blonde spanjoler i forhold til mørkhårede da igrunn... Ser man nøye etter på de aller blondeste her, så finner man mørk ettervekst i hodebunnen!