mandag 4. januar 2010

Nytt år og nye utfordringer - dette kan blir spennende !

Til jule var jeg så heldig at jeg fikk
to bøker og jeg har ikke startet å lese noen enda
sparer litt på dem



Synes begge to ser ut til å vœre midt i blinken for meg
så jeg gleder meg !



Men i dag er den store ventedagen -
Venter på koselig besøk av
begge ungene mine



Og i ventetid blir det planlagt
litt menyer for dagene framover
og krumkaker er supert til desserter
Med is og frukt
med riskrem og frukt

Ellers skal vi feire de tre hellige konger
Dagen feires 6. januar - eller trettendedag jul som vi kaller det.
For mange markere dette slutten på julen og i bibelen står det at det var
tre vise menn som kom til Jesu krybbe.

Her i Spania var det ifølge tradisjonen tre konger som kom
Kaspar, Melchior og Baltasar.

De kom med gaver - og her deles det også ut gaver denne dagen.
Men først er det stort inntog av kongene.
Det er store parader og utdeling av karameller til store og små.
Så det skal bli veldig koselig med besøk
den dagen - og vi får sikkert alle besøk av kongene
som legger igjen en liten gave til oss.





4 kommentarer:

Turid sa...

Så lurt- du får med deg beste av begge tradisjonene.....

★ Heidi ★ sa...

Hei! Riktig godt nyttaar til deg ogsaa! Saa bra beskrivelse av den spanske tradisjonen:)
Jeg faar jo aldri somlet meg til aa skrive om det.
Saa koselig med besök da!
Og de krumkakene saa gode ut. Min mor lager de som ser ut som kremmerhus. Smaken er jo den samme saaklart.
Forresten, mamma har lest den boken om de stille sanger og sa at den var helt fantastisk. Saa skal vi tro henne maa du bare glede deg!
KLEM!

Anonym sa...

Hei.De kromkakene såg veldig goe ut.Kos deg masse med besøke.Ønsker deg en riktig fin uke i det nye året.Klem fra Bodil..

Anonym sa...

Jeg leser nå boken "drømmehjertet". Kjempekjekk :)
Kristine