torsdag 10. desember 2009

Jakten etter kardemomme og valmuefrø

I de siste ukene har jeg sett
i alle matvare butikken etter
Valmuefrø og Kardemomme
uten å finne det noe sted
Tror ikke de viste hva det var en gang


I går var vi i Barcelona og benyttet
anledningen til å gå innom et av byens flotte markeder
La Boqueria




og slik ser kardemomme ut hvis noen lurer på det
 før det blir malt er det noen små frøkapsler
med frø inni



ikke fullt så enkelt som å kjøpe det i butikken, men
tror nok det skal fungere for det lukter veldig godt

Gjett hva som står på handlelisten min
over ting som skal handles inn mens jeg er i Stavanger

Valmuefrø fikk jeg også kjøpt
så nå blir det gjœrbakst her i huset



Dette er foto fra samme markedet
som er fantastisk flott



En flott serano skinke
hadde nok smakt godt i julen

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei.Så koselig marked.Dær kunne jeg ha tenkt meg å gått.Håper det går bra og bruke Kardemommen.Kjempe kjekt å få se hvordan de ser ut før de blir tatt ut.Ønsker deg en riktig fin Torsdag.Klem fra Bodil..

Jorun sa...

Ja det er mange år siden jeg ga opp å finne kardemomme her...
Heldigvis har jeg en snill mamma som kommer med kofferten full av alle slike "nødvendige ting" hvert år!